نان روغنی خانگی در فر با تصاویر مرحله به مرحله

نان روغنی خانگی در فر با تصاویر مرحله به مرحله

نان روغنی از جمله نان‌هایی است که در بین تمام ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است و برای صبحانه و عصرانه یک نان بسیار مناسب و خوشمزه است. مصرف این نان همراه با عسل، کره، سبزی، پنیر، گوجه و خیار بسیار مطبوع است. تهیه آن در خانه با یک روش ساده و با استفاده از فر بسیار مفرح است. در ادامه با آموزش این نان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان روغنی

مواد لازممقدار
خمیرمایه یک و نیم قاشق چای خوری
شکر یک و نیم قاشق چای خوری
آب ولرم یک پیمانه
آرد همه منظوره سه پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
روغن محلی یا روغن کرمانشاهی آب شده شش قاشق غذاخوری
ماست ترش سه قاشق غذاخوری
سیاه‌دانه و روغن از هر نوعی برای رویه به میزان لازم
طرز تهیه نان روغنی در خانه
  • در ابتدا در یک کاسه شکر، خمیرمایه و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و روی آن را می‌پوشانیم و برای ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که روی آن کف مشاهده شد، به آن استراحت می‌دهیم.
  • نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و با یک الک بسیار ریز آن‌ها را با یکدیگر در یک کاسه بزرگ الک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ورز دادن خمیر نان به روش صحیح+ تصاویر مرحله به مرحله

  • سپس سه قاشق از روغن کرمانشاهی، ماست و مخلوط شکر، خمیرمایه و آب ولرم را به آرد و نمک الک شده اضافه می‌کنیم و با استفاده از دست شروع به مخلوط کردن می‌کنیم.
  • بعد از مخلوط کردن مواد با هم یک خمیر به دست می‌آید. خمیر را روی یک سطح ورز می‌دهیم تا ظاهر لطیف و کمی چسبناک پیدا کند.
  • وقتی خمیر به اندازه کافی ورز داده شد. یک کاسه بزرگ را برداشته و آن را روغن مالی می‌کنیم و خمیر را درون آن قرار می‌دهیم و با استفاده از سلفون روی آن را می‌پوشانیم. ۹۰ دقیقه به خمیر زمان می‌دهیم تا ور بیاید. اگر تا پایان ۹۰ دقیقه خمیر ور نیامده بود یا پف آن کم بود، به آن وقت بیشتری می‌دهیم.
طرز تهیه نان روغنی در خانه
  • وقتی خمیر ور آمد با یک ضربه به وسط آن، هوا را خارج می‌کنیم و دوباره خمیر را ورز می‌دهیم. سپس خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم.
  • یک سطح را کمی آرد پاشی می‌کنیم و با استفاده از وردنه خمیرها را باز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نان لواش خانگی در فر بدون نیاز به ساج

  • فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می‌کنیم و یک فویل آلومینیوم را در ون سینی فر پهن می‌کنیم و کف آن را کمی با استفاده از هر روغن موجود روغن مالی می‌کنیم.
  • نان‌های پهن شده را بدون آنکه به هم بچسبند روی سینی قرار دهید و با استفاده از فرچه کمی روغن کرمانشاهی روی آن‌ها بزنید و با سیاه‌دانه تزیین کنید.
  • نان روغنی را تا زمانی که روی آن پف کرد و طلایی شد درون فر بپزید و سپس آن‌ها را برگردانده و دوباره درون فر قرار دهید تا روی دیگر آن‌ها نیز طلایی شود. نان روغنی شما آماده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان همبرگر در فر، با استفاده از خمیرترش

سخن آخر

به‌راحتی با تصویر مرحله به مرحله، آموزش پخت نان روغنی خانگی در فر را دنبال کنید و لذت یک تجربه‌ی خوشمزه و دست‌ساز را تجربه کنید. با این ساده‌ترین روش، همیشه می‌توانید بوی و طعم خانگی دلچسب را در هر نانی که می‌پزید احساس کنید.