پاستا فتوچینی با سس پنیر و اسفناج

پاستا-فتوچینی-با-سس-پنیر-و-اسفناج-8-600x400

پاستای فتوچینی با سس پنیر و اسفناج راحت‌ترین و سریع‌ترین روش تهیه پاستا فتوچینی است. در این مقاله به آموزش تهیه پاستا فتوچینی پرداخته‌ایم و فوت و فن‌های تهیه این پاستای خوشمزه و سرو آن در سرویس آرکوپال جدید را آموزش داده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا فتوچینی با سس پنیر و اسفناج

مواد لازممقدار
برگ اسفناج درشت خرد شده5 پیمانه (150 گرم)
پنیر تازه از هر نوعی (پنیر سفید، پنیر گاوی، گوسفندی)150 گرم
پاستا فتوچینی300 تا 350 گرم
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
سیر ریز خرد شده4 حبه
ریحان تازه درشت خرد شدهیک و نیم پیمانه
آب لیمو تازه و پوست رنده شده آن2 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شدهیک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک دریاکمی
ریحان یا جعفری ساطوریبرای تزیین

طرز تهیه پاستا فتوچینی با اسفناج

پاستا فتوچینی با سس گوجه، سس مرغ و سس آلفردو هم سرو می‌شود ولی سس پنیر و اسفناج در کمترین زمان آماده سرو است.

برای تهیه پاستا فتوچینی با سس پنیر و اسفناج به 25 دقیقه زمان نیاز دارید که 15 دقیقه آن به آماده سازی مواد و 10 دقیقه آن به پخت اختصاص دارد. پاستا فتوچینی با این دستور تهیه برای سرو 4 نفر مناسب است و می‌توان به جای سس پنیر و اسفناج از سس غلیظ آلفردو هم استفاده کرد. البته سس پنیر و اسفناج هم برای سرو در کنار دیگر پاستاها نظیر اسپاگتی و لینگوینی هم استفاده می‌شود.

حدود 4 لیتر آب را در یک قابلمه ریخته و نمک دریا را به آن اضافه کرده و روی شعله زیاد قرار داده تا به جوی آید.

برای آشنایی با انواع مدل های پاستا به مطلب «معرفی انواع پاستا از نظر شکل و نام، از پنه و ماکارونی تا لازانیا + عکس» مراجعه کنید.

دراین‌بین یک تابه دسته‌دار را روی شعله متوسط قرار داده و روغن زیتون را درون آن بریزید. وقتی روغن داغ شد، سیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید. سیر را برای 1 تا 2 دقیقه تفت دهید. سپس اسفناج و ریحان را به آن اضافه کرده و حدود 2 دقیقه آن را بپزید تا اسفناج‌ها کمی له شوند سپس شعله را خاموش کنید.

برای یادگیری طرز تهیه پاستا کانلونی به مطلب «طرز تهیه پاستا کانلونی یا مانیکوتی با مرغ+ عکس» مراجعه کنید.

پاستا فتوچینی را به آب در حال جوش اضافه کنید. وقتی پاستا پخته شده، یک پیمانه از آب آن را نگه دارید و پاستا را آبکش کنید.

آب پاستا را روی اسفناج و ریحان بریزید و آب و عصاره لیمو، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و پنیر را به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله متوسط قرار دهید. مخلوط را به آرامی هم بزنید تا پنیر آب شود سپس فتوچینی را به آن اضافه کنید. در صورت نیاز به آن نمک اضافه کنید.

 در آخر هم می‌توانید پاستا را به ظرف سرو منتقل کرده و روی آن را با پنیر، جعفری یا ریحان ساطوری تزیین کرده و نوش جان کنید.

برای آشنایی با طرز تهیه اسپاگتی به مطلب «طرز تهیه اسپاگتی بدون گوشت با پنیر پارمسان و سیر ساده و خوشمزه» مراجعه کنید.

نکته

برای پخت پاستا فتوچینی یا هر پاستای دیگری دقت کنید که به ازای هر لیتر آب یک قاشق چای‌خوری نمک دریا اضافه کرده زمانی پاستا را اضافه کنید که آب در حال جوشیدن و حباب زدن باشد.

سخن آخر

امیدوارم از تهیه پاستا فتوچینی با سس پنیر و اسفناج لذت برده باشید و این پاستای سریع را خانه تهیه کنید. منتظر تجربیات شما در تهیه این پاستای خوشمزه هستیم.