طرز تهیه لازانیا اسفناج با سس گوشت و قارچ با تصاویر مرحله به مرحله

لازانیا-اسفناج-با-سس-گوشت-و-قارچ-1-600x400

لازانیا یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی در ایران و بسیاری از کشورها است. در این مقاله آموزشی به ارائه یک دستور پخت لازانیا مجلسی خوشمزه پرداخته ایم که از شما دعوت میکنم تا انتها با این مقاله همراه باشید تا با فوت و فن های طرز تهیه لازانیا اسفناج آشنا شوید و از مواد مغذی و کالری لازانیا اسفناج اطلاع پیدا کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج

مواد لازممقدار
اسفناج فریز شده یا تازه300 گرم
کنسرو گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی پخته له شده800 گرم
گوشت چرخ کرده450 گرم
قارچ اسلایس شده200 گرم
پیاز نگینی خرد شدهیک پیمانه
سیر ریز خرد شده2 حبه
رب گوجه فرنگی100 گرم
آبیک و نیم پیمانه
جعفری تازه ساطورییک چهارم پیمانه
پونه خشکیک قاشق چای خوری
ریحان خشکیک قاشق چای خوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شدهیک چهارم قاشق چای خوری
سس فلفل تند یا چند تکه فلفل قرمز خشککمی به دلخواه
پنیر ریکوتا400 گرم
پنیر موزارلا رنده شدهدو پیمانه
تخم مرغ کمی زده شده2 عدد
پودر پنیر پارمسان6 قاشق غذاخوری
نمکنصف قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمزیک هشتم قاشق چای خوری
پودر جوز هندییک هشتم قاشق چای خوری
ورق لازانیا پخته و آبکش شده12 عدد
لازانیا اسفناج با سس گوشت و قارچ

طرز تهیه لازانیا اسفناج

برای تهیه این لازانیا نزدیک به 2 ساعت زمان نیاز دارید که حدود 25 دقیقه آن به آماده سازی مواد و 90 دقیقه آن به پخت لازانیا اختصاص دارد. لازانیا تهیه شده با این دستور تهیه برای 6 نفر مناسب است.

اسفناج ها را در یک ظرف روی شعله متوسط به بالا حدود 5 دقیقع بپزید تا کمی آب آنها گرفته شود و حالت نیمه پخته پیدا کنند. سپس اسفناج ها را درون آبکش ریخته و با قاشق کمی فشار دهید تا آب آنها گرفته شود.

برای آشنایی با طرز تهیه پاستا کانلونی به مطلب «طرز تهیه پاستا کانلونی یا مانیکوتی با مرغ+ عکس» مراجعه کنید.

کنسرو گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی های پخته شده را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته تا صاف و یکدست شوند. البته برای این کار از گوشتکوب برقی هم میتوان استفاده کرد.

در یک قابلمه با تابه کمی روغن ریخته، پیاز و سیر را درون آن تفت دهید و سپس گوشت چرخ کرده و قارچ را به آنها اضافه کنید و خوب تفت دهید (10 دقیقه) تا گوشت قرمز به رنگ قهوه ای درآید، حالا پودر جوز هندی را اضافه کرده و کمی تفت داده سپس روغن اضافه مواد را بگیرید.

حالا نوبت اضافه کردن کنسرو گوجه میکس شده، رب گوجه، آب، جعفری ساطوری شده (کمی از آن را نگه دارید)، پونه خشک، ریحان خشک، سس فلفل قرمز یا تکه های خشک فلفل قرمز و پودر فلفل سیاه است. مواد را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

سس را روی شعله زیاد قرار داده تا به جوش آید، سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید برای 45 دقیقه بپزد. به یاد داشته باشید که هر از گاهی در حین پخت سس را هم بزنید.

در زمان آماده شدن سس، در یک ظرف اسفناج را با باقیمانده جعفری خرد شده، پنیر ریکوتا، نصف مقدار پنیر موزارلا، تخم مرغ زده شده و نصف مقدار پنیر پارمسان، نمک، فلفل قرمز و کمی پودر جوز هندی مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

برای آشنایی با طرز تهیه پاستا فتوچینی به مطلب «پاستا فتوچینی با سس پنیر و اسفناج» مراجعه کنید.

فر را در دمای 175 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید.

در یک ظرف مخصوص فر نیمی از سس گوشت و قارچ را ریخته و صاف کنید.

ورق های لازانیا را پهن کرده به اندازه یک سوم پیمانه از مخلوط اسفناج و پنیر را روی آن ریخته و با قاشق آن را پهن کنید. سپس لازانیا را رول کرده و درون ظرف مخصوص فر روی سس گوجه قرار دهید. این کار را برای بقیه ورق های لازانیا نیز انجام دهید. در آخر باقیمانده سس گوشت و قارج را روی لازانیاهای رول شده ریخته و باقیمانده پنیر پارمسان را روی آن بریزید.

لازانیا را دورن فر از پیش گرم شده برای 30 دقیقه قرار دهید سپس باقیمانده پنیر موزارلا را به آن اضافه کرده و دوباره آن را برای 5 دقیقه درون فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

نکته

برای تهیه سس لازانیا میتوانید از چاشنی های مخصوص خود استفاده کنید و در آن از گوشت یا قارچ هم استفاده نکنید.

ماندگاری لازانیا در فریز خوب است پس نگرانی برای باقیمانده آن نداشته باشید یا از این دستور لازانیای بیشتری تهیه کنید و در کیسه یا ظروف در دار درون فریزر تا 2 ماه نگهداری کنید.

لازانیای فریز شده را در یخچال یا ماکرویو یخ زدایی کرده و در فر یا ماکروفر با دمای 70 درجه سانتی گراد (165 درجه فارنهایت) دوباره پخته شوند زیرا جاوی گوشت هستند.

برای آشنایی با انواع مدل های پاستا به مطلب «معرفی انواع پاستا از نظر شکل و نام، از پنه و ماکارونی تا لازانیا + عکس» مراجعه کنید.

مواد مغذی در لازانیا اسفناج‌ به ازای هر پُرس

انرژی486 کالری
چربی22 گرم
کربوهیدرات33 گرم
پروتئین43 گرم

سخن آخر

به کمک این مطلب در کمتر از یک ساعت یک لازانیا خوشمزه با اسفناج، قارچ و گوشت تهیه کنید و از آن لذت ببرید.