برای غلیظ شدن سوپ چه کنیم؟ 9 راهکار برای غلیظ شدن سوپ

برای غلیظ شدن سوپ چه کنیم؟ 9 راهکار برای غلیظ شدن سوپ

سوپ غلیظ و لعاب‌دار برای همه خوشایند است در این مقاله از گلدن اپال به چند روش ساده برای غلیظ شدن سوپ اشاره شده است. اضافه کردن آرد، نشاسته، خامه، استفاده از سبزیجات لعاب انداز در سوپ و استفاده از مواد مغذی برای داشتن طعم بهتر در کنار غلظت مناسب برخی از این روش‌هاست. در ادامه با ما همراه بمانید.

استفاده از آب قلم یا آب گوشت

آب قلم و آب گوشت به دلیل محتوای پروتئین بالا و ژلاتین موجود در استخوان، ماهیچه و غضروف‌ها می‌تواند در غلیظ شدن سوپ کمک کند. می‌توانید آب قلم و آب گوشت را در فریزر به صورت قالبی نگهداری کرده و در هنگام پخت سوپ یک یا چند قالب آب قلم یا گوشت فریز شده را به سوپ اضافه کنید.

اضافه کردن خامه

اگر از طرفداران سوپ جو هستید و همیشه با این سوپ از مهمانان پذیرایی می‌کنید. می‌توانید از خامه برای غلیظ شدن سوپ جو استفاده کنید. هر چند که سوپ جو به خودی خود، غلظت بالایی دارد. استفاده از روش خامه یا شیر برای غلیظ کردن سوپ رشته و حبوبات روش مناسبی نیست.

در مواقعی که سوپ جو تهیه کرده‌اید و باید آن را در زمان کم سرو کنید، سوپ را در زودپز پخته و برای غلیظ شدن آن، به سوپ خامه اضافه کنید.

میکس کردن مقداری از سوپ

یک روش که برای غلیظ شدن انواع سوپ می‌توان از آن استفاده کرد. میکس کردن مقداری از سوپ و اضافه کردن، آن به سوپ است. این روش برای انواع سوپ جو، رشته فرنگی، حبوبات و … مناسب است. برای این کار کافی است مقداری از سوپ را در میکسر یا غذاساز ریخته و پس از میکس کردن دوباره به ظرف سوپ برگردانده و اجازه دهید کمی بپزد تا مواد میکس شده در سوپ پخش شوند.

استفاده از نشاسته سوپ

اگر قصد دارید برای غلیظ شدن سوپ از نشاسته استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که نشاسته در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و می‌توانید آن را به سه روش به سوپ برای غلیظ شدن اضافه کنید. در این سه روش از نشاسته موجود در آرد ذرت، نان و سیب زمینی استفاده شده است.

اضافه کردن آرد

در این روش می‌توانید از آرد گندم یا آرد ذرت یا آرد نشاسته استفاده کنید. برای اضافه کردن آرد کافی است یک قاشق غذاخوری آرد را در یک پیاله آب سرد حل کرده و آن را به سوپ اضافه کنید. از این روش برای غلیظ کردن خورش هم استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید سوپ قرمز رنگ داشته باشید، پس می‌توانید در هنگام اضافه کردن رب، آرد را هم اضافه کنید. برای این کار 1 قاشق غذاخوری آرد نشاسته را در 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر شود.

کمی رب را در یک تابه تفت دهید و خمیر را به رب اضافه کرده و در سوپ بریزید. اجازه دهید سوپ به مدت 2 دقیقه روی شعله متوسط بپزید تا نشاسته آرد در سوپ مخلوط شده و آن را غلیظ کند.

اضافه کردن نان خشک یا آرد سوخاری

اضافه کردن نان خشک خرد شده یا آرد سوخاری ساده (بدون ادویه)، هم یکی از راه‌های غلیظ کردن سوپ با نشاسته است. پس از مدتی که نان خشک یا آرد سوخاری را به سوپ اضافه کردید، آن را روی شعله متوسط بپزید و مرتب هم بزنید، پس از مدتی نشاسته درون نان آزاد شده و سوپ را غلیظ می‌کند.

پوره سیب زمینی

وقتی سوپ می‌پزید، یک یا دو عدد سیب زمینی را به آن اضافه کنید و پس از پختن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را پوره کرده و دوباره به سوپ برگردانید، با این کار هم سوپ بی‌طعم نمی‌شود و هم غلیظ و لعاب‌دار است.

نکته

از قطعات سیب زمین بزرگ استفاده کنید تا پس از پختن آن‌ها پیدا کرده و پوره کنید. با می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را خیلی ریز کرده تا در حین پخت له شوند و نیاز به پوره کردن نباشد.

استفاده از حبوبات لعاب انداز

عدس و برنج از جمله حبوباتی هستند که بعد از پخت لعاب زیادی به سوپ می‌دهند. استفاده از آن‌ها در تهیه سوپ نه تنها به غلیظ شدن سوپ بلکه به خوش طعم شدن آن هم کمک زیادی می‌کند.

استفاده اسفناج یا برگ چغندر

اگر به سبزی‌های درون آش رشته دقت کنید، اسفناج را می‌بینید. استفاده از اسفناج و برگ چغندر در تهیه سوپ می‌تواند در غلیظ شدن آن مؤثر باشد، پس اگر سوپ سبزیجات تهیه می‌کنید، از اسفناج و برگ چغندر غافل نشوید.

استفاده از پودر تخم کتان

برای غلیظ شدن سوپ با استفاده دانه کتان کافی است آرد آن را از عطاری‌ها تهیه کرده و یا دانه آن را آسیاب کرده و در حین پخت سوپ به آن اضافه کنید. بهتر است آن را در چند مرحله به سوپ اضافه کنید و مرتب آن را هم بزنید تا زمانی که سوپ غلیظ شود.

دانه کتان سرشار از ویتامین‌های گروه B، اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است. علاوه بر این دانه کتان دارای کربوهیدرات بسیار کمی است و این برای افرادی که می‌خواهند مصرف قند و مواد نشاسته‌ای را محدود کنند، ایده آل است.

استفاده از پودر تخم خربزه

در تابستان تخم خربزه را در آفتاب خشک کنید و پس از خشک شدن آن را نگهداری کرده و یا آن را آسیاب کنید. استفاده از پودر تخم خربزه در سوپ می‌تواند برای غلیظ شدن آن مؤثر بوده و در کنار آن طبع گرم و خشک دانه خربزه می‌تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند هم مفید باشد.

سخن آخر

امیدوارم مقاله غلیظ کردن سوپ برایتان مفید باشد و از روش‌های ارائه شده در آن استفاده کنید. اگر راهکاری برای غلیظ شدن سوپ می‌دانید که در این مقاله آورده نشده است، آن را با ما در میان بگذارید. برای خرید آرکوپال به فروشگاه گلدن اپال مراجعه کنید.