طرز تهیه قهوه مکزیکی با تصاویر مرحله به مرحله

طرز تهیه قهوه مکزیکی با تصاویر مرحله به مرحله

قهوه مکزیکی شاید یکی از اعضای خانواده اسپرسو موکا باشد، اگر از طرفداران قهوه، دارچین و شکلات هستید، این دستور تهیه را از دست ندهید. برای تهیه قهوه مکزیکی به دستگاه و وسیله‌ای برای دم کردن قهوه و یک شیرجوش کوچک دارید. قهوه مکزیکی برای وعده صبحانه و عصرانه همراه با انواع کیک مناسب است.

قهوه مکزیکی چیست؟

قهوه مکزیکی در واقع مخلوطی از قهوه تازه تفت داده شده سنگین، شکلات و پودر دارچین است که در این دستور تهیه با روی آن با خامه زده شده و کمی پودر و چوب دارچین تزیین شده است.

دارچین در قهوه مکزیکی همراه با قهوه دم می‌کشد و سپس کاکائو به آن اضافه شده، با خامه زده شده و پودر دارچین تزیین شده و سرو می‌شود. در ادامه این مقاله برای آموزش تهیه قهوه مکزیکی برای 4 نفر به‌صورت مفصل همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه مکزیکی

مواد لازممقدار
قهوه آسیاب شدهسه‌چهارم پیمانه
آب5 پیمانه برای دم کردن قهوه
پودر دارچین2 قاشق چای‌خوری
آب5 پیمانه
شیرنصف پیمانه
خامهنصف پیمانه
شکلات آب شدهیک‌سوم پیمانه
شکر قهوه2 قاشق غذاخوری
پودر یا عصاره وانیل1 قاشق چای‌خوری
چوب دارچین، خامه زده شدهبرای تزیین

طرز تهیه قهوه مکزیکی در خانه

در ابتدا لازم به یادآوری است که برای دم کردن قهوه به هر روشی که اقدام می‌کنید، حتماً باید قهوه را مناسب با روش عصاره گیری قهوه آسیاب کنید.

در ابتدا اقدام به دم کردن قهوه کنید، برای این کار هنگام دم کردن قهوه پودر دارچین را نیز با آن مخلوط کرده تا همراه با قهوه دم بکشد (از 5 پیمانه آب برای دم کردن قهوه استفاده کنید).

اگر از فرنچ پرس برای تهیه قهوه استفاده می‌کنید، به‌جای پودر قهوه از چند تکه چوب دارچین درشت خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه اسپرسو ماکیاتو را در مطلب «اسپرسو ماکیاتو یا کافه ماکیاتو در خانه » بیاموزید.

هنگامی‌که قهوه در حال دم کشیدن است، شیر، شکلات آب شده، شکر قهوه‌ای و خامه را در یک تابه لبه دار یا شیرجوش ریخته و روی شعله ملایم قرار داده تا حباب‌هایی در اطراف ظرف دیده شود.

وقتی قهوه دم کشید و مخلوط شکلات و شیرجوش آمد، قهوه دم کشیده و پودر یا عصاره وانیل را به مخلوط شیر و شکلات اضافه کنید و هم بزنید.

چهار ماگ یا لیوان برداشته و قهوه مکزیکی را در آن بریزید و روی آن را با خامه زده شده و پودر دارچین تزیین کنید.

نکته

می‌توانید طبق ذائقه خود شکلات را بیشتر یا کمتر کنید و یا حتی آن را حذف کنید.

برای داشتن طعم اسپایسی می‌توانید کمی فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

قهوه مکزیکی را می‌توان بعد از تهیه، قبل از اضافه کردن خامه زده شده، در یخچال قرار داده و سپس با تزئین خامه زده شده و دارچین به صورت سرد سرو کنید.

طرز تهیه کافه لاته را در مطلب «کافه لاته در خانه با دستگاه اسپرسوساز دلونگی» بیاموزید.

سخن آخر

قهوه مکزیکی به راحتی در خانه تهیه می‌شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد، اگر از مزه دارچین، قهوه و شکلات خوشتان می‌آید حتماً قهوه مکزیکی را در خانه تهیه کنید و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.