طرز تهیه آیس کافی تایلندی فوری در خانه

قهوه تایلندی

رفتن به کافی شاپ و سفارش یک آیس کافی تایلندی کار بسیار ساده‌ای است اما تهیه کردن آن در خانه از آن هم ساده‌تر است. به علاوه طعم بهتری دارد و میزان طعم و نوع آن هم دست خودتان است، از طرفی هم هزینه بسیار کمتری برای یک آیس کافی پرداخت می‌کنید. در این مقاله با طرز تهیه آیس کافی تایلندی همراه باشید.

آیس کافی تایلندی چیست؟

آیس کافی تایلند معمولاً در کسور تایلند در خیابان‌ها و ساحل‌ها در روزهای گرم تابستان فروخته می‌شود که سه ترکیب شناخته شده قهوه، شیر و یخ تهیه می‌شود. آیس کافی تایلندی مزه‌ای سنگین و شیرین و حالتی خامه‌ای دارد.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی تایلندی

قهوه سنگین دم کشیده به روش گرم2 پیمانه یا 450 گرم
شیر غلیظ شیرین شده4 تا 6 قاشق غذاخوری
خامه غلیظیک‌چهارم پیمانه

طرز تهیه آیس کافی تایلندی

برای طرز تهیه آیس کافی تایلندی کافی است ابتدا قهوه را با هر وسیله‌ای که در دسترس دارید، دم کرده و آن را در یک ظرف مانند پارچ بریزید.

برای آشنایی با طرز تهیه آیس تی تایلندی به مطلب «طرز تهیه آیس تی تایلندی کلاسیک + تصاویر و فیلم تهیه» مراجعه کنید.

حالا شیر غلیظ شیرین شده را به قهوه اضافه کرده و با استفاده از یک قاشق آن را هم زده تا خوب حل شود. سپس چند قالب یخ به آن اضافه کرده و در برای یک تا 2 ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سرد شود.

پس از سرد شدن کافی در یخچال، چند لیوان سرو را آماده کرده و آنها را با مقدار لازم یخ پر کرده و قهوه سرد شده را روی یخ‌ها بریزید. روی آن را با خامه سنگین (خامه‌ای که با همزن زده شده ولی به نقطه تشکیل پیک نرسیده) پر کنید.

نکته

بهتر است آیس کافی تایلندی با قهوه تازه دم کشیده تهیه کنید ولی اگر قهوه باقیمانده دارید، می‌توانید آن را در ماکروویو گرم کرده و فرایند تهیه آیس کافی را شروع کنید.

در زمان مخلوط کردن قهوه و شیر غلیظ برای طعم‌دار کردن آیس کافی می‌توانید کمی پودر هل یا دانه هل به مخلوط اضافه کرده و سرو کنید.

برای تهیه آیس کافی تایلندی وگن هم می‌توانید از شیر غلیظ شده غیر لبنی مانند شیر بادام، سویا، نارگیل و … استفاده کنید.

برای آشنایی با دم کردن قهوه به روش کلد پرس به مطلب «دم کردن قهوه به روش سرد با استفاده از فرنچ پرس+ فیلم» مراجعه کنید.

سخن آخر

آیس کافی تایلندی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه، خنک و ساده برای عاشقان قهوه در روزهای گرم تابستانی است. اگر تصمیم گرفتید به جای خرید این نوشیدنی از کافی شاپ‌ها، آن را در خانه تهیه کنید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید