طرز تهیه اسپرسو ماکیاتو یا کافه ماکیاتو

طرز تهیه اسپرسو ماکیاتو یا کافه ماکیاتو

اسپرسو ماکیاتو یکی از دیگر انواع اسپرسو است که از مخلوط قهوه و شیر تهیه می‌شود. در این مقاله به طور خلاصه به آموزش تهیه کافه ماکیاتو پرداخته شده است.

تفاوت اسپرسو ماکیاتو با کافه لاته

در دستور تهیه هر دو نوشیدنی اسپرسو یعنی ماکیاتو و لاته از شیر و قهوه استفاده می‌شود ولی تفاوت آنها در مقدار و نوع استفاده است. در طرز تهیه اسپرسو ماکیاتو به‌جای شیر تنها از یک قاشق فوم شیر و کمی شکر یا قند استفاده می‌شود در صورتی که در کافه لاته از شیر هم استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کافه ماکیاتو

مواد لازممقدار
قهوه یا اسپرسو دارکدو قاشق چای‌خوری
شیرنصف پیمانه
آبنصف پیمانه
شکر یا قندنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه اسپرسو ماکیاتو

برای تهیه اسپرسو لازم است که قهوه را به هر روشی که بهتر آن را بلدید، تهیه کنید. استفاده از دستگاه اسپرسوساز، موکاپات، فرنچ پرس، دستگاه قهوه‌ساز و … از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

طرز تهیه قهوه مکزیکی را در مطلب «قهوه مکزیکی خوشمزه در خانه با تصاویر مرحله به مرحله» یاد بگیرید.

پس از آماده کردن قهوه نوبت به ساختن فوم شیر است، برای این کار هم می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز و کف‌ساز دستی و … استفاده کنید.

فوم شیری که برای تهیه اسپرسو ماکیاتو استفاده می‌شود، فوم غلیظ و خامه‌ای است، برای درست کردن آن از شیر پرچرب استفاده کنید و آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا فوم ریزی به دست آورید.

وقتی هم قهوه و شیر آماده شدند، نوبت تهیه ماکیاتو است. برای این کار لازم است، ابتدا قهوه را در ظرف مخصوص سرو ریخته و بعد یک یا چند قاشق فوم شیر به آن اضافه کنید. در صورت تمایل هم می‌توانید کمی شکر یا حبه قند به آن اضافه کرده و میل کنید.

طرز تهیه کاپوچینو در خانه را در مطلب « کاپوچینو با دستگاه اسپرسو ساز دلونگی به روش اصولی و ساده» یاد بگیرید.

سخن آخر

نوشیدنی اسپرسو ماکیاتو یکی از انواع اسپرسو پرطرفدار در بین کسانی است که معمولاً قهوه خود را تلخ میل می‌کنند. منتظر نظرات و پیشنهادهای شما در رابطه با کافه ماکیاتو هستیم.